Friday, May 30, 2008

هل يحتاج الحب لسبب ؟؟؟

هل يحتاج الحب لسبب ؟؟؟
بعض الناس لن يفهموا ذلك





*****
عندما تحادث الفتاة خطيبها أو حبيبها ... ماذا تسأله؟
الفتاة : ليه بتحبني ؟ إيه اللي عجبك فيا ؟؟


الشاب : مقدرش أقول إن في سبب ... لكن حقيقي بحبك
الفتاة : انت حتى مش قادر تقول سبب واحد .. يبقى ازاي بتقول انك بتحبني ؟ وازاي انا عجباك ؟
الشاب : حقيقي انا معرفش السبب .. لكن اقدر اثبت لك اني بحبك
الفتاة : اثبات ..؟؟!! لا .. انا عاوزاك تقولي السبب .. انا صاحبتي خطيبها بيقدر يقولها ليه هو بيحبها ... لكن انت مش قادر
الشاب : حاضر .. مفهوم .. اممممممممم .. أنا بحبك لأنك جميلة


عشان صوتك ناعم وجميل
عشان انتي بتهتمي بيا
وعشان كمان بتحبيني
كمان بسبب ابتسامتك الساحرة
كل حركة من حركاتك بعشقها
*****
هنا شعرت الفتاة بالرضا التام بعد كلام خطيبها
:
:
:







ولسوء الحظ .. بعد أيام معدودة .. حدثت حادثة طريق للفتاة ودخلت في دور غيبوبة
:
:
:
جاء الشاب إلى المستشفى .. وترك لها خطابا





هنا محتوى الخطاب
:
:
:
عزيزتي الغالية .. بسبب صوتك الناعم الساحر حبيتك .. لكن دلوقتي انتي فقدتي القدرة على الكلام .. ولهذا فلن استطبع ان احبك
حبيتك بسبب رعايتك ليا واهتمامك بيا .. دلوقتي انتي متقدريش تهتمي بيا زي الاول .. ولهذا فلن استطيع ان احبك
حبيتك بسبب ابتسامتك وكل حركاتك .. دلوقتي هل تقدري تتحركي ؟ .. هل تقدري تبتسمي زي الاول ؟؟
ولذا ... لن استطيع ان احبك





لو كان الحب يحتاج لسبب .. مثل الحوار الماضي ... فإنني اقول انه لا يوجد لدي حب لكي على الاطلاق
:
:
:
هل يحتاج الحب لسبب ؟؟؟
لاااااااااااااااا ... ولـــــــــــــــذا
فإنني أحبك


الحب الحقيقي لا يموت .. لأنه بعيد كل البعد عن الشهوات .. ضمانات حب العمر هي بعد الشهوات والنظر بشهوة مطلقة للطرف الآخر
*****
يقول الحب المراهق : أنا أحبك لأني بحاجة إليك
:
:
:
أما الحب الناضج فيقول : أنا في حاجة إليك لأني أحبك
*****
هناك الكثيرين ممن يدخلون حياتنا .. ولكن القلب وحده هو من يقرر من سوف يبقى للأبد

No comments: